מאמרים לקידום אתרים

אתם רוצים לכתוב מאמרים לקידום האתר שלכם, אך לא יודעים איך עושים את זה נכון? להלן כללים מנחים שהכנו במיוחד עבורכם.

כתיבה של תכנים למטרות קידום

בין כל סוגי התכנים הקיימים לצורך קידום אתרי אינטרנט הכלי המקצועי ביותר הוא מאמרים. בניגוד לתכנים פרסומיים המאמרים המוצגים באתר גם אם נועדו לעזור לו לטפס אל ראש הרשימה בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, המאמרים הם המחייבים ביותר.

בעוד שבפרסום טיזרים וסלוגנים שונים, נחפש לראות ולהראות את המוצר דרך משקפי הלקוח, בהגשת מאמר נזמין את הלקוח לראות דרך עיני הכותב. אין הכוונה כמובן להתעלם מצרכי הלקוח, אך בשימוש במאמר ככלי להעברת מידע נשתדל פחות לשאת חן בעיני הקורא ויותר לתת לו את הערך המוסף לו הוא זקוק.

מאמר טוב הוא מאמר עם ערך מוסף לקורא, כזה שיש לו מידע שיחדש לקורא וילמד אותו. אחד הכלים לעשות זאת הוא שימוש בטרמינולוגיה מקצועית: מילים או ביטויי מפתח המשמשים בהקשר מסוים. השימוש בטרמינולוגיה מקצועית מוסיף לכותב ולאתר אדרת מקצועית להתעטף בה. אחת השיטות המקובלות לכתיבת מאמר מקצועי טוב היא הכנת רשימת מילים הלקוחות מהתחום המקצועי ושילובן במאמר. יש לשלב את המילים באופן שישתלבו במאמר בצורה של זרימה טבעית ולא באופן מאולץ. דרך נוספת היא ריכוז מוקדם של מספר רעיונות ושילובם במאמר על פי סדר חשיבותם. שיטה זו תעזור ללקוח שלך לעשות סדר ותגרום לך להרוויח כמה נקודות אצלו.

מעבר לתוכן של המאמר, חשובה גם איכות כתיבת המאמר: שפה רהוטה, עברית תקנית, לשון נקייה, שימוש נכון בסימני פיסוק. כל אלה הם רק הבסיס המחייב למאמר על מנת שזה יקבל את הכבוד לו הוא ראוי.

גם אם מטרת המאמר היא בסופו של דבר לחשוף את הקורא למוצר מסויים ו/או אתר יעד מסויים, אין להרעיף שבחים על המוצר או לחילופין לציין קישור לאתר בכל פסקה. קישור אחד או שניים לכל היותר יספיקו, וגם את הללו כדאי לציין באופן שירגיש טבעי ולא יפגע בקריאה הזורמת של המאמר.

כלל חשוב נוסף, הוא לא למרוח. אין ערך למאמרים שחוזרים על עצמם ובוודאי שלא לשני רעיונות שמרוחים על פני שלושה עמודים. מוטב להעלות מאמר אחד קצר ומקורי מחמישה שנשמעים כמו שירת העתק-הדבק במקלדת. והלקוחות שלך כבר ידעו לזהות שינוי בנוסח.

ומה לגבי נוסח שיווקי או קופי רייטינג? הנוסח השיווקי נועד לעזור להפקת לידים פוטנציאלים מהמאמר, אך לא בא להחליף את איכות התוכן והמקצועיות אלא להשתלב באלו.

מאמר שיקפיד על הכללים שהצגנו, סביר שימשוך אליו קוראים רבים ואת השורות הראשונות הנכספות במנועי החיפוש.


תגיות: כתיבת תוכן
מעוניין לרכוש תכנים? זקוק להפצת תכנים? מחפש ניהול תוכן מקצועי לאתר?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה